Ebi vostre letere monti jorni passati, a le quale no bisogna tropo respondere. Ò veduto de la vostra buona voluntà. Non ò niente de nuovo. Sono stato fino a qui, che no mi sono de cassa partito per defecto de la mia infirmità de lo male de corpo et pondo. Aora è restato, e con l'ajuto de Dio me tengo essere libero e cossì tuti li autri de la mia masnata, Idio lodato. Dite ne la vostra letera che per li vostri factori ni per mie no ve abiano avisato de la questione; per che, quanto io, me credea che per eli avissato voi ne fossi, e pertanto non è scripto, e l'avisamento è questo: eli non àno briga dato, e, no dando eli briga a noi, noi a loro no daremo briga, perchè noi stiamo a la defeissa. A lo fato de le nostre condicioni de la tera, credo Andrea ve n'abia scripto, e pertanto de lo passato no ve ne scripveroe noma in poghe parole. In questa misera citae no s'è fato noma male, e a lo presente se fa ocidando l'uno l'autro, e metono mano a derobare. Credo che da jorni XXXXII in qua morto ne sia stato più de centocinquanta e a la jornata se ne va ocidando; e credo se tornerà a fare peiho ca daprima, e cossì Domenedio meterà a secucione la sua jastema data contra li genovexi e contra la città de Genova. E velificherasse quelo che dixe: bone regnum indevissum per se ipsum desolabitur, etc.; et l'autro che dixe: cum inimicis meis vendicabo de inimicis meis. E questo avene perzò che niuno de suo male fare e che à fato no se vole pentire et dirne sua colpa, anti voihono stare ostinati ne' pecati loro, e perzò dixe l'autro: et in pecatis vestri moriemini. Unde, concludendo, mi no vego niuno modo de sarvacione a questa tera salvo doi. Il primo migiore serebe che ogni persona se chiamasse pentito de ogni suo malfare contra Idio e dixesseno la loro colpa, e cossì fazando in effecto Domenedio revocherebe la sua jastema, perzò che elo vole la salvacione et la vita de l'uomo e no la destrucione ne la morte. La seconda si è che vegnisse segnore a segnorezare questi genovexi con tanta possanza, che elo podesse per via de grande, aspra raxone et justixia punire ogni grande e picolo malfatore, perzò che Genova è destructa et disfata per mancamento de raxone et justixia. Donchena convene che raxone et justixia la adriza, autramenti e' me fazo beffe de nissuna segnoria la quale se eleza, voiha francesca, voiha genovexe. Noi semo fino a qui senza niuno retore, e stati semo senza jorni XXXXV, benchè posamo dire agni octo che no s'è fato raxone et justixia inguarmenti. Chi è morto o derobato àsene lo dano; guardise chi s'à a guardar. Mi concludo chiaro: no fazando tosto l'uno de' doi modi de sopra, che la jastema de Dio fie menata a secucione, perzò che segue apresso in uno avangelio et dixe che innanti verà meno lo celo e la tera che vegna meno l'autre cosse dicie per lui et de le quale fa mencione ne' soi avangelii. Idio provega quelo che sia il meiho per queli, li quai vorebono che raxone et justixia sia et vivere de loro afano et mercatantie. Per PIERO de' BENINTENDI, servitore vostro, etc.. Questa letera con questa ligata e che va a Tendi de Justo in Tobia, piaxeve de qurare che elo l'abia. Facta in Genova, MCCCC, die XXVIIII d'aprile.