Ebi vostre letere monti jorni passati, a le quale no bisogna tropo
respondere. Ò veduto de la vostra buona voluntà. Non ò niente de nuovo.
Sono stato fino a qui, che no mi sono de
cassa partito per defecto de la mia
infirmità de lo
male de corpo et
pondo. Aora è restato, e con l'ajuto de Dio me
tengo essere libero e cossì tuti li autri de la mia masnata, Idio lodato.
Dite ne la vostra letera che per li vostri factori ni per mie no ve abiano avisato
de la questione; per che, quanto io, me credea che per eli avissato voi ne fossi,
e pertanto non è scripto, e l'avisamento è questo: eli non àno briga dato, e, no
dando eli briga a noi, noi a loro no daremo briga, perchè noi stiamo a la
defeissa.
A lo fato de le nostre
condicioni de la tera, credo
Andrea ve n'abia scripto, e
pertanto de lo passato no ve ne scripveroe noma in poghe parole. In questa
misera
citae no s'è fato noma male, e a lo presente se fa ocidando l'uno
l'autro, e metono mano a derobare. Credo che da jorni XXXXII in qua morto
ne sia stato più de centocinquanta e a la jornata se ne va ocidando; e credo
se tornerà a fare peiho ca daprima, e cossì Domenedio meterà a secucione la
sua jastema data contra li genovexi e contra la
città de
Genova. E
velificherasse quelo che dixe: bone regnum indevissum per se ipsum
desolabitur, etc
.; et l'autro che dixe: cum inimicis meis vendicabo de inimicis
meis. E questo avene perzò che niuno de suo male fare e che à fato no se vole
pentire et dirne sua colpa, anti voihono stare ostinati ne' pecati loro, e perzò
dixe l'autro: et in pecatis vestri moriemini. Unde, concludendo, mi no vego
niuno modo de sarvacione a questa tera salvo doi. Il primo migiore serebe che
ogni persona se chiamasse pentito de ogni suo malfare contra Idio e dixesseno
la loro colpa, e cossì fazando in effecto Domenedio revocherebe la sua
jastema, perzò che elo vole la salvacione et la vita de l'uomo e no la
destrucione ne la morte. La seconda si è che vegnisse
segnore a
segnorezare
questi genovexi con tanta possanza, che elo podesse per via de grande, aspra
raxone et justixia punire ogni grande e picolo malfatore, perzò che
Genova è
destructa et disfata per mancamento de raxone et justixia. Donchena convene
che raxone et justixia la adriza, autramenti e' me fazo beffe de nissuna
segnoria la quale se eleza, voiha francesca, voiha genovexe.
Noi semo fino a qui senza niuno retore, e stati semo senza jorni XXXXV, benchè
posamo dire
agni octo che no s'è fato raxone et justixia inguarmenti. Chi è
morto o derobato àsene lo dano; guardise chi s'à a guardar. Mi concludo chiaro:
no fazando tosto l'uno de' doi modi de sopra, che la jastema de Dio fie menata
a secucione, perzò che segue apresso in uno
avangelio et dixe che innanti
verà meno lo celo e la tera che vegna meno l'autre cosse dicie per lui et de le
quale fa mencione ne' soi
avangelii. Idio provega quelo che sia il meiho per
queli, li quai vorebono che raxone et justixia sia et vivere de loro afano et
mercatantie.
Per
PIERO de' BENINTENDI, servitore vostro, etc
..
Questa letera con questa ligata e che va a
Tendi de Justo in
Tobia, piaxeve de
qurare che elo l'abia.
Facta in
Genova, MCCCC, die XXVIIII d'
aprile.